De speltak voor kinderen van 5 tot en met 7 jaar wordt de bevers genoemd.

Hoewel Tecumseh van oorsprong een jongensgroep is, zijn de bevers gemengd met zowel jongens als meisjes.

Als de kinderen 7 worden stromen de jongens door naar de welpen en gaan de meisjes naar Look-Wide, de scoutinggroep naast ons met alleen meiden.

Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur en samenwerken. Dit wordt gedaan door middel van spelletjes.

Ook leren de kinderen al spelenderwijs een aantal scoutingvaardigheden zoals knopen, kampvuur maken, broodjes bakken, enz.

Wilt u een keer komen kijken, dan kan dit gerust!

Stuur een mailtjeĀ via het contactformulier.

Opkomst

De bevers hebben elke zaterdag opkomst van 14:00 tot 16:00 uur. Tijdens de opkomst wordt er meestal gewerkt met een bepaald thema, zoals bijvoorbeeld ridders en kastelen, cowboys en indianen of de oertijd.

Vanuit dit thema wordt de opkomst dan aangekleed. De opkomst begint en eindigt met het zingen van het beverlied.

Thema

Bij de bevers wordt er gewerkt met een themaverhaal. Het themaverhaal is door Scouting Nederland vernieuwd, om het meer te laten aansluiten bij de leeftijdsgroep.

Het themaverhaal bestaat uit het dorp Hotsjietonia waarin de kinderen mogen komen spelen. De leidingleden spelen de sleutelfiguren uit dit dorp en hebben een eigen bevernaam.

Regio

De bevers hebben jaarlijks twee regionale activiteiten, de Bever-doe-dag en de Beverhike. De tijden van de opkomst zijn dan vaak anders en de opkomst wordt dan soms op het terrein van een andere scoutinggroep uit de regio gehouden.

Bij deze twee activiteiten kunnen de bevers van Tecumseh samen met de bevers van de andere scoutinggroepen spelletjes doen, of een hike lopen die door de leiding van de verschillende groepen is voorbereid.

Tecumseh

Binnen Tecumseh hebben we ook een aantal jaarlijkse activiteiten, zoals het overvliegen, de kerstmaaltijd en de laatste opkomst. Met overvliegen wordt bedoeld dat de kinderen die zeven zijn geworden naar de volgende speltak (de welpen) gaan.

Tijdens de laatste opkomst van het jaar wordt er meestal een activiteit georganiseerd die met de hele groep (ook de oudere speltakken) samen wordt gedaan.

Kampen

De bevers gaan twee keer per jaar op kamp:

– Zomerkamp

Ten eerste is er natuurlijk het zomerkamp, een kamp van drie dagen en twee nachten ergens in de regio. Tijdens dit kamp staat er altijd een thema centraal.

Voorafgaand aan het zomerkamp vind er meestal een oefenkampje plaats bij het scouting gebouw, om de kinderen alvast te laten wennen. Het zomerkamp is het eerste weekend van de (basisschool) zomervakantie.

– Noordelijk Pinksterkamp (NPK)

De bevers van Tecumseh waren in 2011 voor het eerst twee nachten mee op het NPK.

Het NPK wordt altijd in het pinksterweekend gehouden en is het grootste scoutingkamp van Nederland, waar groepen uit Groningen, Friesland, Drenthe en een paar groepen uit Flevoland en Overijssel aan mee doen.

Het NPK vindt ieder jaar plaats op het militair oefenterrein de Marnewaard (vlak bij Lauwersoog). Ook bij het NPK wordt met een thema gewerkt.

Welkom Ā» Bevers