De welpen is het speltak voor jongens van 7-11 jaar.

We hebben zaterdags opkomst van 14:00u tot 16:00u bij ons clubhuis. Onze groep bestaat uit ongeveer 25 kinderen. Het uniform dat de welpen dragen is een groene blouse waarbij onze groep een grijze das met indianenlogo draagt.

Het thema van de welpen is gebaseerd op het Jungleboek dat geschreven is door Rudyard Kipling. Misschien heb je de gelijknamige tekenfilm van Disney wel eens gezien!

We hebben als leiding ook namen die uit dit boek komen. In het verhaal van Kipling is Akela de leider van de wolven. In onze groep is Akela de teamleider van de welpen.

Opkomst

Tijdens de opkomst werken we vaak in groepjes, die we nesten noemen. De welpen zijn onderverdeeld in 4 nesten. Ieder nest wordt geleid door een gids, die op zijn beurt wordt geholpen door een helper.

Elke zaterdag staat er een thema op het programma. Activiteiten die vaak terug komen zijn: hutten bouwen, vuurtje stoken, pionieren, vlot varen en de nestwedstrijden.

Kampen

We gaan 3 à 4 keer per jaar op kamp.

Baden Powell kamp

In februari starten we met één nachtje slapen in het clubgebouw; het Baden Powell kamp.

Pinksterkamp

Met Pinksteren gaan we met z’n allen naar het Noordelijk Pinksterkamp (NPK).

Zomerkamp

In de zomer gaan we een week kamperen op een scoutingterrein ergens anders in Nederland.

Helpers & Gidsen kamp

Voor de gidsen en helpers is er ook nog een kamp waarbij we samen met een paar andere scoutinggroepen uit Groningen kamperen.

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken en mee te doen? Laat dan een berichtje achter via het contactformulier!

Foto’s

Pinksterkamp